Interviews & quotes

‘Boer zoekt vrouw’ is een onethisch programma


‘Ik vind Boer zoekt Vrouw een onethisch programma. De deelnemende vrouwen worden natuurlijk niet gedwongen om mee te doen, maar ze strijden wel tegen andere vrouwen om de gunsten van een boer. Letterlijk. Ik zie het verschil niet meer tussen de KRO en RTL.’ Zo reageerde ik afgelopen zaterdag in het Nederlands Dagblad, gevraagd naar het ‘katholieke’ of ‘christelijke’ profiel van de fusie-omroep KRO/NCRV. En daar ben ik dus niet zo over te spreken.

nd-kro-ncrv

Graag zou ik willen dat KRO-NCRV duidelijker een christelijk profiel kiest. ‘Het is te lui om te zeggen dat het kijkcijfers kost als je dat doet. Ik zit altijd een beetje te vitten op The Passion, maar het is wel een goed voorbeeld van een programma waar verschrikkelijk veel mensen naar kijken, terwijl het toch uitgesproken de christelijke boodschap deelt. Datzelfde geldt voor de Bijbelquiz.’

(…)

De katholieke Bosman is kritisch op de uitstraling van KRO-NCRV: ‘Er is denk ik al een hele tijd geen belijdend katholiek meer die nog vindt dat de KRO een katholieke of christelijke identiteit heeft. Ze hebben de RKK ingekocht als katholieke vlag op een verder seculier schip. Het is allemaal heel minimaal, human interest-achtig ingestoken. Als je een christelijke omroep wilt bekijken, moet je naar de EO.’

Bron: Nederlands Dagblad

