Interviews & quotes

‘Kerk moet streep trekken’


Op Omroep Brabant mocht ik reageren op de ‘zaak Frequin’: ‘Er wordt gezegd dat meneer Frequin door de kerk wordt uitgesloten, maar je kunt het ook anders zien. Je kunt ook zeggen dat hij zichzelf uitsluit van de christelijke geloofsovertuiging door iets te doen waarvan hij kan weten dat het voor diezelfde geloofsgemeenschap een enorm groot probleem is. Bekijk het hele interview.

frequin

PS. De heer Frequin meent in hetzelfde interview dat het belachelijk is dat hij niet welkom is in zijn geliefde Sint-Jan. Hij zegt: ‘Als ik mezelf hier aan een boom ophang kan het wel, maar euthanasie niet. Dat vind ik echt belachelijk.’ Ik denk dat het geen betoog behoeft als ik zeg dat zelfmoord – of dat nu via verhanging of een dodelijke medicijnenmix – door de r.k.-kerk wordt afgewezen. Frequin lijkt het probleem echt niet te snappen of erger.

Bron: Omroep Brabant

