Vluggertjes


Sex sells, dat weet iedereen. Het maakt niet uit wat je wilt verkopen, zet er een mooie – liefst halfnaakte – vrouw of man naast, en bingo! Verkocht. Tot nu waren het vooral bier-, auto en electronicafabrikanten die de weg naar het met testosteron gevuld brein van de mannelijke consument wisten te vinden. Sinds deze week heeft echter een telecomaanbieder zich aan dit illustere gezelschap toevoegd: Vodafone.

Vodafone adverteert met de slogan: ‘Vluggertjes. Verleidelijke deals. Weg voordat je het weet’, gevolgd door een internetadres. Ik hoef de link niet te volgen om te weten dat het ongetwijfeld om megagoedkope, megagoede telecomabonnementen zal gaan. Maar wat doen die vluggertjes erbij

Ik weet niet hoe het met u vergaat, maar de term ‘vluggertje’ doet mij toch direct denken aan overjarige ambtenaren met een midlifecrisis die zich in de Amsterdamse rose buurt vergapen aan het erotisch assortiment aldaar. Geld voor een hele avond met de schone dame is er natuurlijk niet, maar aanbiedingen voor 15 minuten zijn er genoeg. Een vluggertje voor € 45.

Zoals Frank Boeijen al zong: ‘Thuis wacht een vrouw onwetend op haar man / Ze heeft nooit iets gevoeld van zijn ontevredenheid / En alles blijft bij het oude als hij naar huis toe rijdt.’ Mocht u zich afvragen hoe uw net gehuwde, monogame columnist van deze smoezelige feiten op de hoogte is: van horen zeggen natuurlijk. Wat was u denkende?

Maar nu terug naar Vodafone. Welke te duurbetaald marketingbureau heeft deze slogan bedacht? Wat – in Gods naam – heeft vlugge seks te maken met het verkopen van mobiele abonnementen? Niets! Behalve dat goedkoop in onze samenleving kennerlijk synoniem lijkt te staan met kwaliteit. Of beter nog: met dat moet ik dus ook hebben.

Een vluggertje big uit de bio-industrie? Als ’t maar goedkoop is. Een vluggertje via vreemdgaan-site secondlove.nl? Als ’t maar niets kost. Een vluggertje uit een kledingatelier in India? Als ’t maar goedkoper is dan de concurrent

En wat zullen we onze kinderen vertellen? Papa en mama hebben de wereld om zeep geholpen, maar we betaalden tenminste niet teveel. De wereld stond in brand, maar opa en oma hadden het te druk met vluggertjes scoren. Bah!

Bron: BN/de Stem

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s