Trouw blundert met boord


Afgelopen donderdag (24-09-15) publiceerde Trouw een groot artikel over seksueel misbruik in pastorale relaties, nu door dominees. De beeldredactie koos een uiterst vreemde afbeelding.

Mijn ingezonden brief werd op de volgende dag (25-09-15) gepubliceerd in Trouw:

Twee zaken zitten me nog steeds niet lekker. Waarom heb ik geen antwoord gekregen op mijn vraag? Maar vooral: waarom heeft Trouw ervoor gekozen om de laatste zin uit mijn ingezonden brief weg te redigeren? Die luidde:

Ik snap dat veel mensen direct aan de r.k.-kerk denken als het over seksueel misbruik in pastorale relaties gaat, maar deze pavlov-reactie had ik niet verwacht van een kwaliteitskrant.

Jammer allemaal. Niet fraai. Niet netjes. Niet professioneel van ‘misschien wel de beste krant van Nederland’.

Geef een reactie

