Bosman is slaaf voor één dag


Iedereen is tegen slavernij, of zou dat moeten zijn. Als christen geloof ik dat God ons als vrije mensen geschapen heeft. Niemand heeft de ander tot zijn bezit. ‘U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus.’ (Gal, 3-27-28) Wie een ander mens als zijn slaaf gebruikt, spuugt de Schepper zelf in Zijn gezicht. Daarom doe ik mee aan de actie ‘slaaf voor één dag’.

Slaaf voor een Dag’ is een initiatief van Theo Salomons en Evert Sulman. Samen met vijftig mannen en vrouwen lopen zij een (halve) marathon van de mannenbeweging De 4e Musketier zodat The A21 Campaign verder kan met preventief werk, bescherming van mensenhandelslachtoffers en vervolging van daders. Ik veil een avondvullende lezing of workshop ergens op locatie in Nederland of Vlaanderen. Ik kom deze lezing niet alleen gratis geven, maar ik laat het onderwerp ervan zelfs open. Wie daagt ook mij uit? Verzin een onderwerp en ik kom erover spreken. Taboeloos. BIEDEN DAN!!!

 

Geef een reactie

